Tog som ingen andre i Fjord Norge (anmeldelse)

(Sist oppdatert: 2. september 2022)

Tog som ingen andre i Fjord Norge (anmeldelse), og farvel, fordi dette er siste episode av sesong 12. Episode 8 av sesong 12 av Trains av vår reiseskildringsforteller Philip Kogler. Etter Nord-Norge er vi her i Norge av fjordene. » Norge, med sine fantastiske fjorder, upåklagelige pølser og hyggelige mennesker, er enda bedre«, dette er, med noen få ord, den beste oppsummeringen av denne siste episoden av sesong 12. Vi går med Philip i hjertet av en eksepsjonell natur med eksepsjonelle mennesker for deres respekt, ydmykhet og lykke. Live. Enkelt, langt fra vår samfunn.

Det går ingen tog som alle andre i Fjord-Norge

Philip Gaugler kan starte reisen med Norges vakreste tog. Flam-toget passerer gjennom noen av de vakreste landskapene i verden. For å nå fjordene bøyer den seg mellom bratte klipper, fosser, tunneler og vertikale kløfter. Philip kommer til en avsidesliggende landsby, vanskelig tilgjengelig, men gleden ved den norske levestilen der er veldig tydelig. En beboer smetter denne lille setningen inn i vinduet der for å forklare gleden hennes. Du føler deg mindre alene i en liten bygd ved bunnen av en fjord enn i en storby. Og la oss si at det motsatte ikke er tilfellet i Melles.«. Fjordenes stillhet beroliger sjelen. I Norge elsker vi komfort, enkelhet, skjønnhet, diskresjon, men ikke bling-bling. En form for avslapning som inspirerer oss. Vi trenger ikke luksus for å ha det bra.

Filips møte med en viking er heller ikke å gå glipp av. Eller smaken av fisk konservert i salt i 6 år … eller fersk brennesle ..

READ  På grunn av Derek Sisora ​​vs Joseph Parker i år

Se og opplev tog som ingen andre steder i Fjord Norge